x

For å gi deg en best mulig opplevelse når du besøker nettsiden vår så bruker vi cookies. Ved å fortsette å bruke nettsiden samtykker du i bruken av cookies.   Jeg aksepterer.

Salgsbetingelser

Nedenfor finner du våre salgsbetingelser. Har du flere spørsmål rundt dine rettigheter og lovverk rundt kjøp anbefaler vi deg å ta en titt på Forbrukerportalen.

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra Komplettfritid.no til forbrukere. Salgsbetingelsene og annen informasjon på Komplettfritid.no er bare tilgjengelig på norsk.

For å kunne handle på Komplettfritid.no må du ha fylt 18 år, eller få en foresatt til å utføre handelen for deg.

Vi leverer primært til Norge, Sverige og Danmark.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.

Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS) og brev.

1. Parter

Selger er: Komplettfritid.no, og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss".

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".+

2. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4.

3. Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

4. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
Tilbud gjelder så langt lageret rekker.

Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel, andre fjerntliggende norske landområder og utlandet, selges uten tillegg av merverdiavgift. Merverdien og frakttillegg til gitt land, vil automatisk beregnes i nettbutikken og handlekurv så snart du er registrert som kunde.

Ved ikke hentet pakke på postkontor, vil returfrakt måtte dekkes av bestiller.

5. Betaling

Kjøpesummen kan gjøres opp gjennom kredittkort. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr pålydende kr 250,-, dette for å dekke våre utlegg.

NB! Vi gjør oppmerksom på at vi også tilbyr tjenesten "Faktura". Med denne tjenesten kan du velge betalingsmiddel "Faktura" i kassen.


Collector Faktura:

I samarbeid med Collector Bank AB, tilbyr vi faktura og delbetaling.

Når du velger Collector som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Fakturaen forfaller til betaling opp til 30 dager etter ditt kjøp. En fakturaavgift på 39 NOK tilkommer.

Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector bank før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtale, se Mine Sider (minside.collector.no) for en beskrivelse av hvordan dette gjøres. Når du ingått kreditavtal kan du velge å delbetale opp til 36 måneder ved å betale minstebeløpet som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling beregnes kredittrente med 22 % og aviavgift på 39 NOK per måned. Eksempel: Effektiv rente 45,8 % ved kredittbeløp på NOK 5 000 som nedbetales på 12 måneder. Total kredittkostnad NOK 1063. Totalt tilbakebetalingsbeløp NOK 6063 (gjennomsnitt/måned over 12 måneder = NOK 505).

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Collector Faktura/Delbetale se linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt


Samlefaktura:

I samarbeid med Collector Bank AB, tilbyr videlbetalning via samlingsfaktura. Når du velger å betale med samlingsfaktura får du hjem dine varer før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger denne betalingsmåten og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. En fakturaavgift på 39 NOK tilkommer. Alle kjøp som er gjort samme måned samles på en faktura. Denne sendes påfølgende måned per post til din folkeregistrerte adresse. Betalingen kan du velge å dele opp på 36 måneder. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector bank før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se Mine Sider (minside.collector.no) for en beskrivelse av hvordan dette gjøres.

Ved delbetaling beregnes kredittrente med 22 % og aviavgift på 39 NOK per måned. Eksempel: Effektiv rente 45,8 % ved kredittbeløp på NOK 5 000 som nedbetales på 12 måneder. Total kredittkostnad NOK 1063. Totalt tilbakebetalingsbeløp NOK 6063 (gjennomsnitt/måned over 12 måneder = NOK 505).

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Collectors delbetaling med faktura se linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår for kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt


Fast delbetaling:

I samarbeid med Collector Bank AB tilbyr vi fast delbetaling. Når du velger Collectors fasta delbetaling sendes en faktura måneden som følger etter ditt kjøp. Følg din avbetalingsplan ved å betale inn det faste beløpet som fremkommer på din faktura. For å kunne benytte deg av Collectors delbetaling kreves at du må være fylt 18år samt inngår en kredittavtale med Collector Bank før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se Mine Sider (minside.collector.no) for en beskrivelse av hvordan dette gjøres. Alle ekstra omkostninger fremgår i kassen når du velger fast delbetaling. Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved for sen betaling eller uteblivende betaling debiteres et purregebyr og forsinkelsesrente.

For fullstendige vilkår for Collectors fasta delbetalingar følg linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår for kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt


Tilbakebetaling:

Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et til gode beløp hos Collector. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Opplysningene sendes på epost til: contactcenter@collectorbank.no eller ring 22 41 14 55. Du kan også besøke oss på www.collector.se.

6. Levering og forsinkelse
Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

7. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du snarest, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dette burde gjøres ved henting på postkontor.

8. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel normal reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig.

Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 10. "

9. Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

10. Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter eller datamaskinprogrammer når forseglingen på produktet er brutt.

Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer ol.) faller retten til å angre bestillingen bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server.

Angreretten gjelder heller ikke for tidsbestemte ytelser.

Komplettfritid gjør oppmerksom på at kjøper ikke kan angre på kjøp av ski hvor bindinger er montert og/eller justert etter vekt og/eller skostørrelse. Dette gjelder forøvrig alle produkter hvor det er en eller annen form for personlig tilpasning involvert. Kjøper kan heller ikke angre eller bytte kroppsnære plagg som boxere, truser og badetøy.

11. Personopplysninger

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.

Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er under 18 år.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfelle.

12. Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

13. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

14. Salgsforbehold

Vi tar forbehold om prisendringer, samt trykkfeil og endringer i tekst, bilder og linker på våre nettsider og i våre butikker.

15. Angrerett

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.