Kundesenter

På denne siden finner du informasjon om nettbutikken.
Hvis du har noen spørsmål eller du ikke finner informasjonen du leter etter, gjerne ta kontakt på support@komplettfritid.no.

Filtrer på tema
Alle
  • Alle
  • Hvordan handle?
  • Betaling
  • Frakt og levering
  • Bytte og retur
  • Hva tilbyr vi?
  • Salgsbetingelser

Trenger du hjelp?

Hvis du har spørsmål kan du ta kontakt med oss på e-post.

Normal svart er 24-48 timer.

Hvordan handle?

Ny på komplettfritid.no?
Hvis du er ny på komplettfritid.no kan du registrere deg her. Du vil bli bedt om å fylle ut nødvendig informasjon i et enkelt registreringsskjema. Videre vil du få mulighet til å handle fra vårt store utvalg, motta nyhetsbrev og informasjon om våre aktiviteter/kampanjer.

Du kan bla gjennom kategoriene både på venstre side, samt i toppen av siden. Videre vil du kunne navigere deg frem gjennom ønskede kategorier. De aller fleste kategorier inneholder underkategorier.

Du kan også benytte deg av søkefeltet (oppe til venstre på siden).

Alle varer som vi selger kan brukes i Norge. Skulle produktet kreve bruksanvisning vil dette medfølge produktet. Dersom vår produktinfo ikke besvarer dine spørsmål om produktet, kan du sende en mail til vår support. Der vil vår produktansvarlig gi deg den informasjonen du trenger.

Vi forsøker å ha alle varene på vårt lager til enhver tid, og varer som ikke er på lager, vil automatisk skjules. Dette er primært varer som er styrt av sesong, eller har lang leveringstid.

For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse lett forståelig. Når du trykker kjøp på en vare blir varen lagt til i handlevognen. Nå kan velge om du ønsker å fortsette å handle eller gå videre til kassen. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. Hvis du ikke er kunde fra før, er du nødt til å registrere deg. Når dette er gjort vil du få valg om betalingsmuligheter. Når handelen er gjennomført vil du få en ordrebekreftesle på mail. Varene vil da være hos deg i løpet av 2-3 dager.

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt. Fraktkostnaden vil vises i kassen, slik at du har full oversikt over alle kostandene før du gjennomfører handelen. Prisene er oppgitt i norske kroner, så fremst at annen valuta ikke er valgt. Er du logget inn som bedriftskunde vil prisene vises ekslusiv merverdiavgift.

Komplettfritid.no tar forbehold om utsolgte varer, men forplikter seg til å informere kunden, enten via epost eller per telefon om dette så raskt vi oppdager det.

Når vi har mottatt kundens bestilling, skal vi som selger bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kunden. Det anbefales at du som kunde kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med oss så snart som mulig. Du som kunde har mulighet til å benytte deg av angreretten innen 14 dager etter mottak, og få tilbakebetalt kostnadene. Les mer om angrerett under salgsbetingelsene.

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år

Informasjon om personvern og personopplysninger finner du her.

Betaling

  • Visa
  • Mastercard
  • Vipps
  • Faktura (Riverty)
  • Delbetaling (Riverty)

Betaling med kort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og kan deretter vente på leveringen. Vi samarbeider tett med øvrige kortinnløsere for å sørge for en kjapp prosessering av din kortinformasjon og at alt foregår i meget sikre former med PayEx, Swedbank og Visa sine krypteringer. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen. Når du legger en ordre hos oss med ditt kort blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette betyr at PayEx (ekstern betalingsløsning) sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det. Videre blir det foretatt en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Komplettfritid.no så lenge ordren eksisterer.

Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (normalt innen to-fem virkedager).

Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kort til oss.

Firmaer og offentlige institusjoner kan selvsagt benytte seg av Visa, Mastercard & Diners, slik som privatpersoner kan. Ønskes det å handle på kreditt/få tilsendt faktura, må dette søkes om til support@komplettfritid.no. Kreditt må være innvilget før bestilling. Vi gjør oppmerksom på at firma/organisasjon må være registrert i vår kundebase for kredittvurdering. Ved å søke om kreditt på Komplettfritid.no, godtar du at vi foretar en kredittsjekk av selskapet.

Frakt og levering

  • Norge
  • Svalbard

Alle våre forsendelser blir primært sendt med Posten/Bring.

Komplettfritid.no tilbyr følgende fast frakt, uavhengig av hvor du bor, og hvor mye du bestiller:

  • Norge: 99,- (2-5 dager. Gratis frakt på ordrer over 1500,-)
  • Svalbard: Reell frakt regnes ut iht vekt/volum på varer.
  • Varer fra Arctic Lavvo: 250,-

Pakkesporing:
Når varen(e) er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke Pakkesporing direkte fra ordrebekreftelsen, eventuelt gå inn på www.posten.no.

Mangler eller feil:
Hvis du mangler varer eller har mottatt feil vare i henhold til ordre-/leveringsbekreftelsen, send en epost direkte til support@komplettfritid.no. Denne eposten må inneholde følgende informasjon:
- Kundenummer
- Ordrenummer
- Varenummer på varen som har mangler eller er feilsendt

Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.

Bytte og retur

Komplettfritid.no er åpent 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Vår fysiske butikk, Joh Løvold AS har åpen mandag til fredag 9:00 - 17:00, og lørdag 10:00 - 14:00.

Vår e-post support svarer normalt sett innen 24-48 timer.

Ved retur av varer kan du gjerne benytte deg av "bytte og returskjema" (Ta kontakt med support) som fylles ut og legges ved forsendelsen. Produkt(er) må returneres i originalemballasjen (om mulig), og ikke være brukt annet enn prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk. Av hygiene-hensyn kan ikke truser og boxere returneres.

Kontakt support for å få tilsendt ferdig frankert returetikett.

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Last gjerne ned og fyll ut "bytte og returskjema" (ta kontakt med support), som kan legges ved forsendelsen.

For at angreretten skal være gyldig, må varen(e) være ubrukt, og returneres i samme emballasje som ved mottak. Produktene kan prøves og sjekkes på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk.

Ved reklamasjon må varen(e) sendes i retur til oss. Vi vil da behandle reklamasjonen i henhold til vanlige rutiner. Ved spesielle saker, er vi nødt til å sende produktet videre til vår leverandør for videre utreding. Vi forbeholder oss retten til å reparere produktet i de tilfeller dette er mulig. Reklamasjonsfristen er 2-5 år.

Som kunde må du reklamere til oss innen 2 måender etter at skade/feil er oppdaget.

Last gjerne ned og fyll ut "bytte og returskjema" (ta kontakt med support), som kan legges ved forsendelsen.


Kontakt support for å få tilsendt ferdig frankert returetikett.


Produkter som sendes inn skal være rene/nyvasket. Vi returnerer produkter som ikke er rene/nyvasket for innsenders regning.

I tilfeller hvor pakker/forsendelser ikke hentes på postkontor og sendes i retur til oss, vil kunde belastes 250,- i henhold til våre salgsbetingelser.

Hva tilbyr vi?

Det er trygt å handle på Komplettfritid.no.

Komplettfritid.no er en del av Joh Løvold AS, som har drevet butikk innenfor vårt varesortiment i over 70 år. For å gjøre din handel så enkel og oversiktlig som mulig legger vi stor vekt på utvikling av våre systemer og navigeringsmuligheter. Skulle du få problemer med en vare kjøpt hos oss, sørger vår online support og retur system for å guide deg som kunde til den hjelpen du trenger så raskt som mulig.

Komplettfritid.no er sertifisert av NNO - Norsk Netthandlerorganisasjon i henhold til NNO's vilkår for sertifisering av norske nettbutikker. Sertifiseringsvilkårene sikrer norske forbrukere ovenfor en trygg og forutsigbar handel. NNO går god for at innehaveren av serifikatet etter undersøkelse har oppfylt kravene for sertifisering. Kunder av NNO-sertifiserte nettbutikker kan henvende seg til NNO's forbrukersupport via e-post, dersom det antas at vilkårene er misligholdt. Henvendelsen blir behandlet av NNO's Klagenemd.

Komplettfritid.no vektlegger service, personlig oppfølgning og at du som kunde skal være fornøyd både før, under og etter din handel. Vi sitter inne med stor produktkunnskap om våre produkter, bruk gjerne vår support mail: support@komplettfritid.no. Vi vil da hjelpe deg så godt som mulig. Vi garanterer rask levering ovenfor våre kunder.

Vi leverer varer innenfor fritidsproduktgruppene:

  • Turutstyr
  • Fiskeutstyr
  • Båtutstyr
  • Jakt & Våpen

Vi sender ut nyhetsbrev jevnlig for å oppdatere våre kunder om hva som skjer i komplettfritid.no. Det kan f.eks være informasjon om kampanjer, aktiviteter og tilbud.

Salgsbetingelser

Nedenfor finner du våre salgsbetingelser. Har du flere spørsmål rundt dine rettigheter og lovverk rundt kjøp anbefaler vi deg å ta en titt på Forbrukerportalen.

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra Komplettfritid.no til forbrukere. Salgsbetingelsene og annen informasjon på Komplettfritid.no er bare tilgjengelig på norsk.

For å kunne handle på Komplettfritid.no må du ha fylt 18 år, eller få en foresatt til å utføre handelen for deg.

Vi leverer primært til Norge.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.

Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS) og brev.

Selger er: Komplettfritid.no, Joh Løvold AS, e-post support@komplettfritid.no, organisasjonsnummer 931 695 800, og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss".

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4.

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Tilbud gjelder så langt lageret rekker.

Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel, andre fjerntliggende norske landområder og utlandet, selges uten tillegg av merverdiavgift. Merverdien og frakttillegg til gitt land, vil automatisk beregnes i nettbutikken og handlekurv så snart du er registrert som kunde.

Ved ikke hentet pakke på postkontor, vil returfrakt måtte dekkes av bestiller.

Kjøpesummen kan gjøres opp gjennom kredittkort. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr pålydende kr 250,-, dette for å dekke våre utlegg.

NB! Vi gjør oppmerksom på at vi også tilbyr tjenesten "Faktura". Med denne tjenesten kan du velge betalingsmiddel "Faktura" i kassen.

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Etter at du har mottatt produktene, bør du snarest, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dette burde gjøres ved henting på postkontor.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel normal reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig.

Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss.

Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 10.

Våre garantier gjelder i Norge og innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Angrerettskjema skal medfølge ordrebekreftelse. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Eventuell returforsendelse må betales av deg.

Produktet sendes tilbake til oss, om mulig i originalemballasje, og gjerne sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet eller du kan kontakte oss.

Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter eller datamaskinprogrammer når forseglingen på produktet er brutt.

Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer ol.) faller retten til å angre bestillingen bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server.

Angreretten gjelder heller ikke for tidsbestemte ytelser.

Komplettfritid gjør oppmerksom på at kjøper ikke kan angre på kjøp av ski hvor bindinger er montert og/eller justert etter vekt og/eller skostørrelse. Dette gjelder forøvrig alle produkter hvor det er en eller annen form for personlig tilpasning involvert. Kjøper kan heller ikke angre eller bytte kroppsnære plagg som boxere, truser og badetøy.

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.

Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er under 18 år.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfelle.

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Ved en eventuell tvist vil Komplettfritid.no / Joh Løvold AS følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelse. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Vi tar forbehold om prisendringer, samt trykkfeil og endringer i tekst, bilder og linker på våre nettsider og i våre butikker.

Finner du ikke det du leter etter? Kontakt oss